Kopie-eren CD-Rom's nagenoeg verboden

Joost Wery jcwery at HOTMAIL.COM
Tue Apr 15 22:22:31 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Als ik het goed in mijn hoof heb "stapelen" wij in Nederland auteursrechten.
Bijvoorbeeld bij het vertalen van een boek heeft zowel de auteur als de
vertaler auteursrechten.
Er is geen sprake van auteursrecht voor de kunstenaar die het origineel
maakte als dit origineel slechts diende ter inspiratie (variatie op een
thema), maar er geen sprake is van een echte kopie (met een kleine
variatie).

Joost Wery

MSN Zoeken, voor duidelijke zoekresultaten! http://search.msn.nl