Formatie

Tue Apr 15 20:17:07 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Jos schreef:

> Er zijn dus nog maar drie mogelijkheden!  CDA-VVD-LPF of CDA- VVD, D66 en
,
> zag net in het journaal dat ook klein rechts kandidaat is voor de "derde"
> partij.

Er zijn drie mogelijkheden als je je dat laat opleggen door het cda. Er
zijn zat mogelijkheden. Het CDA heeft het goed ingeschat. Laten de boel
knappen omdat ze doorhebben dat D66 toch wel op zijn woorden terugkomt.
Indien een beetje onder druk gezet. Of indien er met een vaag begrip als
landsbelang gegooid wordt. In het landsbelang komen CDA en PvdA er wel uit.
Of proberen ze het als minderheidskabinet (Mark G opperde het ook al, lijkt
me wel wat). Desnoods in het landsbelang doen ze maar wat minder moeilijk
en proberen het desnoods met GL. Waarom moet D66 nu zijn doodsvonnis
tekenen omdat JPB WB iets minder leuk vind. Of het past in de strategie...
Alle bestuurlijke vernieuwingen realiseren en dan dus ploffen.

Ik ben benieuwd wat er nu gebeurd. Maar hopelijk laat de fractie zich niet
opnaaien door vragen en opmerkingen over meedoen van CDA en VVD. Zij hebben
er belang bij dat we meedoen. Wat wil onze achterban? Is dit een onderwerp
voor een partijreferendum?

Lijkt me toch in ieder geval iets om niet zo maar mee in te stemmen
aangezien de reacties eerder al voor de verkiezingen....

>Wel moet er dan onder andere wat aan de euthanisiewetgeving, de
> abortuswetgeving en homo huwelijk worden gedaan. Willen we dat nu echt?

Tuurlijk niet. zalm heeft al gezegd dat dat onbespreekbaar is.... meen ik

Of willen we nu die mensen die nog wel op ons hebben gestemd ondanks dat ze
bang waren dat we VVD en CDA zouden steunen definitief van ons verwijderen.
Door ze achteraf gelijk te geven. Hadden ze maar PvdA gestemd om een linkse
regering mogelijk te maken.....

Het worden moeilijke tijden... Zeker voor de fractie. Ik hoop dat ze zich
niet zomaar laten ompraten door mensen die graag zien dat ze erbij
komen.... En die schermen met termen als landsbelang etc....