Formatieblues: D66 gaat vreemd

Tue Apr 15 11:04:47 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Peter Bos <pfgbos at CHELLO.NL> over mijn opmerking dat meeregeren met
 CDA+VVD dus echt niet kan:
>Met deze stellingname ben ik het volstrekt oneens. Eindelijk doet de partij
>wat ze moet doen, proberen haar PROGRAMMA EN DOELSTELLINGEN te verwezenlijken.

 Wat wordt er daaruit verwezenlijkt als we de klok 50 jaar terugdraaien ?

>Dat had reeks 20 jaar eerder ons uitgangsprincipe moeten zijn.

 Maar we gaan dus 50 jaar terug. Toen bestond D66 zelfs nog niet.
 --> We dreigen nu datgene te gaan doen als waartegen D66 ooit in opstand
     kwam.
 --> Dit staat volkomen haaks op de reden waarom de partij ooit werd
     opgericht.

>Ook hoor ik niemand om D66 en LPF beiden op te nemen in het kabinet, dat zou
>onze positie wel eens gunstig kunnen beinvloeden.

 Sinds wanneer is de afbraak van de partij gunstig voor haar positie ?

 Ik snap hier dus helemaal niets meer van. eerst krijgen we Paars, dat
 ontaardt in een nihilistische heksenketel, ook post-Paars blijkt nihilis-
 tisch en nu wordt elk herstel uit het nihilisme onmogelijk gemaakt.
 --> We gedragen ons nu als een pooier in een hoerenkast.
 --> Als dit doorgaat, dan is dit zonder meer het einde van onze partij.

 Marc Fluks, compleet verbijsterd in Amsterdam

 PS: Volkert van der Graaf heeft 1 minuut geleden 18 jaar gekregen....