Formatie

fert 6565 fert6565 at HOTMAIL.COM
Tue Apr 15 00:06:25 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Met een club van 10 had het geloofwaardig kunnen zijn om voorzichtig
posities in te nemen
maar ja, "als" in het verleden bestaat nu eenmaal niet. Wanneer op voorhand
Balkenende
1,5 miljard voor het onderwijs inruimt en accoord gaat met een drastisch
ander europees beleid zou dit
programmatisch een aangrijpingspunt zijn. In vervolg wat BD vanmiddag al
zei, waar begin je
in hemelsnaam eigenlijk aan.
Theoretisch zou D66 dan nog als redder van het landsbelang uitgelegd kunnen
worden. Laten we maar
beter geen lakei worden van Balkenende en zn club. Het gezag van Balkenende
is vanaf de val van de regering
alleen nog meer aan het tanen. Welke regering er ook komt een zwakke premier
is funest, en een CDA coalitie zonder Balkenende als
premier is ondenkbaar.
Tijd voor paars III zou je kunnen zeggen, met Stekelenburg of Cohen als
premier, en een D66 die inhoudelijk ondanks 6 stemmen
veel kan inbrengen. Er is nu genoeg geëxperimenteerd, alle partijen van
paars II zouden inmiddels hun goede en slechte kanten
van die tijd geëvalueerd moeten hebben. Het minzame lachje van Balkenende
toen hij over de optie paars III hoorde inspireert mij zeer

louis de wit