Formatie

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Mon Apr 14 20:47:34 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Mon, Apr 14, 2003 at 07:49:49PM +0200, Jasper Diekema wrote:

  > Ik hoorde Boris Dittrich net in de tweede termijn van het debat horen
  > zeggen "Als onze essentiele punten worden ingewilligd zouden we wel gek
  > zijn wanneer we niet meedoen." Zou dit dan eindelijk het openingetje
  > zijn van ons, inclusief het onderstaande artikeltje natuurlijk.
  > Ik blijf, onlangs de diverse argumenten, toch een coalitie met CDA/VVD
  > (met Zalm of een andere VVDer als premier) niet als onmogelijk
  > beschouwen.

  Jasper, ik neem toch aan dat Dittrich het wel als een onmogelijkheid
  beschouwt en zich nu bezighoudt met het bekende politieke gezelschapspel
  'zwartepieten'. Voor zover ik begrijp wordt er gesteld dat er minimaal
  investeringen in milieu en onderwijs, een gekozen burgemeester en een
  andere europese politiek afgesproken zouden moeten worden. De flapdrop
  Balkenende zal daar toch niet in mee kunnen gaan. Of is het denkbaar
  dat hij buigzaam is naar een club van 6 waar hij de stijfkoppige
  nullijnfetisjist uithangt naar een club van 42?

  (Maar waakzaamheid blijft geboden. Wester herhaalde vanmorgen op een
  radiozender de speculatie van Mingelen over elementen in de fractie,
  en noemde zelfs namen (De Graaf, Giskes, Bakker). Maar Bert kan ons
  vast vertellen dat ook Wester uit zijn nek kletst :-) )

  Groetjes,

--
|  (o-  Henk van Lingen                           <henk at vanlingen.net> |
|  /\                                         Utrecht, The Netherlands |