VVD bang voor kabinet met Cohen?

Cees Binkhorst cees at BINKHORST.XS4ALL.NL
Sun Apr 13 21:49:04 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

De VVD (en CDA?) is kennelijk bang voor de mogelijkheid van een kabinet geleid door
Cohen.
Wat zou anders de reden kunnen zijn voor de plotselinge poging van VVD-er Van
Aartsen om Cohen te beschadigen?

Interessante gedachte eigenlijk.
Wat zouden de mogelijkheden zijn?
Cohen kan rekenen op veel goodwil in het land denk ik.

http://www.parool.nl/1050124872944.html
'Cohen voedde het idee van oorlog tegen de islam'
(Van onze politieke redactie)

DEN HAAG - Door gesprekken met de Amsterdamse moslimgemeenschap te openen, is
burgemeester Job Cohen meegegaan met het idee dat de oorlog in Irak een oorlog tegen
de islam was. Cohen heeft daarmee aangetoond die gemeenschap niet goed te kennen.

Dat zegt VVD-Kamerlid en oud-minister van Buitenlandse Zaken Jozias van Aartsen
vandaag in deze krant. Van Aartsen vindt het optreden van Cohen 'naïef', 'polderachtig
gedoe'. Van Aartsen zegt dat Cohen een 'fiere houding' in had moeten nemen, in plaats
van mee te gaan met 'klinkklare onzin'.

Groet,

Cees Binkhorst - cees at binkhorst.xs4all.nl

Een paar recente uitspraken:
'Als de VN relevant willen zijn, moeten ze precies doen wat ik zeg.'
'Ik weet dat ik tegen de wensen van de Security Council en de tekst
van het VN-verdrag in ga, maar ik doe het wel om een VN-resolutie
uit te voeren.'
Een oude uitspraak van Thomas Paine uit 1795 "Every man must
finally  see the necessity of  protecting the rights of others as the
most effectual security for his own"