Formatie geef mij Paars 3

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Fri Apr 11 19:27:26 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Koek wrote:

> Het CDA heeft de verkiezingen gewonnen, en de verhoudingen zijn zodanig dat een
> regering zonder CDA praktisch onmogelijk is (PvdA+VVD+D66 is ook maar 76 zetels
> dus da's wel heel krap).

Eens Mark, maar CDA heeft geen meederheid in de Tweede Kamer. Tweede
Kamer is het grootste orgaan.
Het feit dat JPB (CDA) die positeie misbruikt voor partij doeleinden
dient te worden veroordeelt.

Niet een politieke partij maakt uit wat er in Nederland gebeurd, maar de
Tweede Kamer.

Het CDA maakt misbruik van praktische overwegingen om dit land lam te
leggen.
In mijn optiek is het vormen van een coalitie van een ondergeschikt
belang, en slechts voor de politiek.

Het heeft niets met het besturen van dit land zelf te maken.

De Tweede Kamer is in de positie van een een gegijzelde.
Daar moet een eind aan komen. Balkenende is niet in de positie om deze
situatie uit te mogen - laat staan - te kunnen buiten voor de belangen
van zijn eigen clubje, en dat ten koste van Nederland!

> Nederland is tot Balkenende veroordeeld... en hij weet dat. :-(

Nee, Nederland (Tweede Kamer) moet Balkenende en zijn club veroordelen.

Het is maar dat ie dat weet!

Het zou me bovendien tegenvallen als men deze situatie laat voortbestaan
en dat tegenover iemand die duidelijk zijn verantwoordelijkheid niet
kan/wenst te nemen.

Henk Elegeert