Formatie

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Fri Apr 11 17:39:19 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

johnbijl at d66.nl wrote:

> Henk:
>
> Haast integendeel, denk ik. Liever in de oppositie je eigen stem laten horen dan in een dichtgetimmerd regeerakkoord monddood gemaakt worden.

Eens, John.

> Dat van die 'formatiewillige' geluiden uit onze partij verbaast me niks. Zullen er ook best wel zijn. Alleen niet in de fractie of andere onderhandelaars. En de argumenten om _niet_ te gaan zijn sterk genoeg. Zelfs áls de vertrouwenskwestie geen rol zou spelen, geloof ik niks van vruchtbare onderhandelingen over gekozen burgemeesters, rol koningshuis, onderwijs, integratie, vluchtelingenopvang, drugs, zorgstelsel en vast nog wel een paar andere zaken.

John, dit lijkt me een rampscenario voor een CDA-er. Het benoemen alleen
al. :)

> Over vluchtelingen gesproken: kan iemand inschatten hoe we aan die snoeiharde opmerkingen van Human Rights Watch zijn gekomen? Heeft dat te maken met het beleid zoals dat onder paars II is ingezet of met de aanpassingen van Nawijn en kornuiten?

Ik vrees beide. En het zou al te gemakkelijk zijn enkel Nawijn en
kornuiten daarvoor aan te wijzen. Ook dat zou voorbij gaan aan de
essentie, namelijk de positie van de vluchteling en hoe die (opnieuw) te
verbeteren.

Henk Elegeert