Formatie geef mij Paars 3

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Fri Apr 11 17:26:55 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

mrsch002 at planet.nl wrote:

> Beste Lijsters,
>
> Als we achter cijferfetichist Balkenende blijven gaan lopen dan wordt het niets, het wordt met die phariseeer, jezuiet, en ijsheilige toch niets. Hoe lang denkt men dat die man weet wat visie is of wat verantwoordelijkheid is.

Ik begrijp ook niet waarom de Tweede Kamer niet ingrijpt. Als hoogste
orgaan staat zij een politieke partij (CDA) toe, een loopje te nemen met
de belangen in en van dit land.  Dit ter meerdere glorie van de eigen
visie van die partij - wel (zeer) een beperkte, en haar (partij) belang,
maar kennelijk met instemming van de Tweede Kamer!!

Ik verwacht dan ook een krachtige veroordeling van de Tweede Kamer over
het optreden van het CDA.

En dat van een partij die de paarden en wormen op de agenda wil hebben.
Op wiens agenda, en is dat zonder bijbedoeling(en), zo mag men zich
afvragen.

Immers, het CDA heeft de opdracht om te komen tot een nieuwe regering,
en heeft in die positie enkel voor eigen belangen gekozen en die
opdracht ook voor eigen doeleinden ge/-misbruikt. Over waarden en normen
gesproken!!!!

> Met dit CDA is geen land te bezielen laat staan te bezeilen.

Ook niet in de oppositie, want ook daar heeft men er weinig van terecht
kunnen brengen. Verbaast mij overigens niet.

Ik schreef eerder al dat ze terug waren. Zo ook hun streken die ze -
ondanks hun/de oppositietijd - niet hebben verleerd.  Het heeft er
eerder de schijn van dat men aldaar in een soort 'ziekenboeg' heeft
vertoefd - c.q. verstopt, om vervolgens als herboren nu weer terug in de
tijd te gaan, alsof er sindsdien niets veranderd is. Het gaat hen (nog)
steeds om machtspolitiek puur sang en niet om de democratie in dit land.

> Ik pleit voor Paars III, want Paars kon in elk geval regeren en tot comprimissen komen en kon in de periode 1994-1998 een nieuw elan geven. Het is treurig te zeggen maar met een D66 van 20 zetels wordt dit land nog geregeerd, nu het CDA weer in het centrum staat is het alleen meer gedonder waar niemand beter wordt.

Dat kan ook niet anders. Het betreft hier immers een partij die haar
eigen belangen boven die van het land wenst te stellen. Oude trucjes uit
de kast haalt om de schijn van het tegendeel op te wekken.

Maar zij (CDA) zijn het die dit land in een verlammende wurggreep
trachten te krijgen zonder perspectief voor een toekomst. Onverantwoord,
de wijze waarop die kiezers door die partij worden vertegenwoordigd!!!

Kiezers bedrog, als je het mij vraagt!!
Reden temeer om nooit op die partij te stemmen.

> Geef mij maar Paars,

Is er wel een andere keuze? ;)

Henk Elegeert