UPC Update: mijn gevecht

Cees Binkhorst cees at BINKHORST.XS4ALL.NL
Thu Apr 10 21:03:47 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

"Dr. Marc-Alexander Fluks" <fluks at science.uva.nl> schreef:
>  Gisteren bij KPN geweest. Maandag wordt ik onder een ander nummer
>  aangesloten. Aangezien het UPC-kastje er nog tussenzit, zou het
>  me niets verbazen als het mislukt, trouwens.
>
>  Zou een bijl helpen ?
Schroevendraaier niet genoeg?

Overigens de telefoon van UPC gaat toch via de kabel?
Dus het enige wat je moet doen is stekker van telefoon in KPN-stekkerdoos steken. Als het goed is heb je die al en sluit KPN je alleen maandag
in de centrale aan.

>  Ik eerder,
>
>  Cees Binkhorst <cees at BINKHORST.XS4ALL.NL>
>
>  Bij UPC moet je het telefoon-abonnement vooruit voldoen. Ik heb
>  dus al betaald (zoals ik dus ook geen achterstand in de betalin-
>  gen ben opgelopen, dat betreft hier louter de gebruikelijke
>  chaos in de UPC-administratie).
>  Maar ik ga het geld natuurlijk wel terugeisen in de procedure
>  die -kennelijk- thans tegen mij loopt.

Ja, maar dan moet je ze _nu_ wel kenbaar maken dat je niet van plan bent de telefoonrekening te betalen, omdat ze wederrechtelijk de
afgesproken dienst niet leveren.
Als je dat niet doet heb je ze niet in gebreke gesteld :(.

>  Ik, eerder,
>
>  Cees,
>
>  Okee, dan doe ik dat (m'n fax thuis werkt uiteraard niet meer).
>
>  Ik, eerder:
>
>  Cees:
>
>  Om klanten vast te houden (denk ik) als de liberalisatie van
>  de energiemarkt een feit is, speelt Nuon alsof de prijzen flink
>  gaan stijgen maar gelukkig kan men 1, 2, of 3 jaar inschrijven
>  tegen een vaste prijs (die uiteraard hoger zal zijn dan de echte).

Nog niet gezien. Maar reklamemateriaal lees ik zowiezo niet (en hun rekening gooi ik weg :) Nee, dus.

>  Ik, eerder,
>
>  Cees,
>
>  Computer (zonder harddisk, want die had ik al): Mycom.

Halve computer dus :).

> [...]
>  (mail), 'latex' en 'dvips' (voor professionele tekstverwerking),
>  'mozilla' (netscape) en 'acrobat' (pdf-files) zit er standaard op.
>
>  En op een linux-systeem kan je net zoveel accounts aanmaken als
>  je zelf wil...

>  De reden is vrij simpel: de politiek is zelf de oorzaak dat
>  er uberhaupt zoiets als UPC is. Als men iets zou doen dan zou
>  men toegeven dat men ernstig gefaald heeft en aangezien politici
>  per definitie niet ernstig kunnen falen, doen ze dus niets (en
>  dus wordt het dus alleen maar erger).
>
>  Ontpaarsen (nationaliseren) die handel !

Niet zo driftig!
In Amsterdam heb je daar wel al die open straten aan te danken :).
De vernieuwing van de riolering wordt naar mijn weten betaald uit het potje dat van de verkoop aan UPC is gemaakt.

Overigens begint UPC al aardig te zweten van Digitenne :).
Ze zien _nu_pas_ de bui hangen en zijn verbaasd dat Digitenne zo goedkoop kan aanbieden.
Nogal wiedes, als je geen kabels hoeft te trekken en te onderhouden en een mannetje te sturen om de sleutel om te draaien als er weer een
nieuwe klant wordt aan/afgesloten :).

>  Marc Fluks, Amsterdam

Groet,

Cees Binkhorst - cees at binkhorst.xs4all.nl

Een paar recente uitspraken:
'Als de VN relevant willen zijn, moeten ze precies doen wat ik zeg.'
'Ik weet dat ik tegen de wensen van de Security Council en de tekst
van het VN-verdrag in ga, maar ik doe het wel om een VN-resolutie
uit te voeren.'
Een oude uitspraak van Thomas Paine uit 1795 "Every man must
finally  see the necessity of  protecting the rights of others as the most effectual security for his own"