[Re: Minder en betere regels]

Bart Meerdink bmeerdnk at TELEKABEL2.NL
Thu Apr 10 17:38:37 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mooi beeldend verhaal, Bert, over waar al die regels vandaan komen!

Een nuttige bezigheid, die onttutteling :-)

Maar over je bijstand/studie voorbeeld van vandaag, in feite zijn
kabinet en 2e kamer bezig om in abstracto voor alle bijstands-ontvangers
en alle bijstandswet-uitvoerders tegelijk te beslissen wat een
verantwoorde en nuttige besteding van overheidsmiddelen is. Dat is toch
niet de manier D66 voorstaat?

Ik neem tenminste aan dat de kosten die gepaard gaan met het geven van
dit hbo/wo onderwijs aanzienlijk zijn, en dat het voor veel
bijstandsgerechtigden maar helemaal de vraag is of met een bescheidener
inzet van middelen op een andere manier niet meer te bereiken valt
m.b.t. het weer uit de bijstand raken. De overheid staat tenslotte ook
niet te trappelen om de studie van een collega die nog wel werk heeft te
bekostigen. Is het niet de taak van de betrokkene om de ambtenaar te
overtuigen van het nut van een studie en ook overtuigd te houden? Het
geld van de bijstand kan maar 1 maal uitgegeven worden, en laat dan de
betrokken ambtenaren en de bijstandsgerechtigen samen uitmaken hoe de
schaarse middelen het beste besteed kunnen worden!

Is dat niet wat dereguleren inhoudt?

Bart