UPC Update: mijn gevecht

Thu Apr 10 10:34:48 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Gisteren bij KPN geweest. Maandag wordt ik onder een ander nummer
 aangesloten. Aangezien het UPC-kastje er nog tussenzit, zou het
 me niets verbazen als het mislukt, trouwens.

 Zou een bijl helpen ?

 Ik eerder,
>Zoals ik onlangs al openlijk op deze lijst vermoedde, ben ik
>nu zelf aan de beurt. UPC wil geld van mij en is begonnen me
>te pesten door uitgaand telefoonverkeer onmogelijk te maken.

 Cees Binkhorst <cees at BINKHORST.XS4ALL.NL>
>Je stelt ze toch wel zeker aansprakelijk voor alle directe en
>indirecte schade? Anders moet je straks de rekening nog betalen
>voor de periode dat ze je uitgaande gesprekken niet doorgeven.

 Bij UPC moet je het telefoon-abonnement vooruit voldoen. Ik heb
 dus al betaald (zoals ik dus ook geen achterstand in de betalin-
 gen ben opgelopen, dat betreft hier louter de gebruikelijke
 chaos in de UPC-administratie).
 Maar ik ga het geld natuurlijk wel terugeisen in de procedure
 die -kennelijk- thans tegen mij loopt.

 Ik, eerder,
>Gisteren bij een advocaat geweest. Die raadde mij aan de brief
>wel aangetekend te verzenden maar de zaak ook te faxen (bijv.
>vanaf het postkantoor)

 Cees,
>Postkantoor lijkt me beter.
>Daar krijg je een mooi papiertje dat je een fax hebt verzonden naar
>dat en dat nummer.

 Okee, dan doe ik dat (m'n fax thuis werkt uiteraard niet meer).

 Ik, eerder:
>wil Nuon dat de klant bij hen gaat speculeren op de toekomstige
>energie-prijs in verband met het vrijkomen van de markt volgend
>jaar.

 Cees:
>Hoe zit dat met speculeren?

 Om klanten vast te houden (denk ik) als de liberalisatie van
 de energiemarkt een feit is, speelt Nuon alsof de prijzen flink
 gaan stijgen maar gelukkig kan men 1, 2, of 3 jaar inschrijven
 tegen een vaste prijs (die uiteraard hoger zal zijn dan de echte).

 Ik, eerder,
>Bij www.dds.nl kost Internet zo goed als niets trouwens. Als je dat
>combineert met linux dat ben je voor een prikkie klaar. Eergisteren
>supersnelle computer gekocht (338 Euro), linux Redhat 8 erop en je

 Cees,
>Das niet veel!
>Waar en wat?

 Computer (zonder harddisk, want die had ik al): Mycom.

 Redhat kost niets (versie 9 is trouwens sinds vorige week beschik-
 baar). Alle wetenschappelijke reken- en tekenprogramma's kosten
 ook niets (ik gebruik 'midas' om het heelal door te rekenen en plot
 plaatjes met 'topdrawer').

 Programma's die MS-jobjes overnemen ('MS-Word', 'powerpoint',
 scanner, printer, cd-brander), zijn uiteraard gratis. 'Pine'
 (mail), 'latex' en 'dvips' (voor professionele tekstverwerking),
 'mozilla' (netscape) en 'acrobat' (pdf-files) zit er standaard op.

 En op een linux-systeem kan je net zoveel accounts aanmaken als
 je zelf wil...

 Louis <fert6565 at HOTMAIL.COM> schreef:
>Ik heb mij echt verbaasd de laatste jaren hoe de maffia van
>UPC hun wurgpraktijken heeft kunnen bezigen en de politiek
>zich verscholen heeft achter hiaatjes in regelgeving die wel
>goed zouden komen zonder zeer rapido in te grijpen.

 De reden is vrij simpel: de politiek is zelf de oorzaak dat
 er uberhaupt zoiets als UPC is. Als men iets zou doen dan zou
 men toegeven dat men ernstig gefaald heeft en aangezien politici
 per definitie niet ernstig kunnen falen, doen ze dus niets (en
 dus wordt het dus alleen maar erger).

 Ontpaarsen (nationaliseren) die handel !