Het is niet waar, het is war!

Wed Apr 9 19:52:34 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark schreef:
> Deze reactie had ik al verwacht, maar is volkomen ongegrond. Wat Mark
> Koek schreef is dat je toch niet tegen de Irakezen kunt zeggen dat ze
> maar even moeten wachten tot we de internationale rechtsorde voor mekaar
> hebben. Mijn vraag daarop: als je dat tegen de irakezen niet kunt
> zeggen, kun je dat dan wel tegen bijvoorbeeld de soedanezen of
> congolezen zeggen? Dat is geen argument tegen de oorlog mijnerzijds, het
> geeft slechts aan dat ik vind dat Mark Koek zijn argument niet sterk is.

Tenzij Mark ook vind dat je die mensen niet in de kou zou moeten laten
staan......

> Dit argument gebruiken in internationale politieke besluitvorming is
> m.i. zelfs onrechtvaardig en afhankelijk van de motivatie wellicht zelfs
> discriminerend. Wat ik er vooral mee aan wil tonen is dat de 'coalition
> of the willing' momenteel niet redeneert vanuit mensenrechten, maar
> vanuit machtsbelangen. En dat vind ik zeer betreurenswaardig. Maar dan
> val ik in herhaling.

Maar daar zijn we het ook wel over eens. Dat betreuren we allemaal. Maar
stel dat er vanuit mensenrechten geredeneerd werd. Was je dan wel voor?

> Wat heeft dat ermee te maken?

Ik vond het een beetje lijken alsof je suggereerde dat de rest van de
wereld Amerika zou steunen no matter what ze deden. Daar geloof ik niet zo
in. De steun aan Amerika is natuurlijk erg vluchtig.....
Maar wellicht trok ik die conclusie  wat te snel.

Groeten Joris