UPC Update: mijn gevecht

Wed Apr 9 13:19:21 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Bart Meerdink <bmeerdnk at TELEKABEL2.NL>
>Hoewel op zich internet via UPC (chello), en de facturering bij mij goed
>functioneren stap ik toch maar over naar ADSL (xs4all), ik voel me bij
>UPC niet thuis. Ik zit liever bij een competent bedrijf met betere
>dienstverlening en ruimere voorwaarden (thuis-netwerk/servertjes).

 Bij www.dds.nl kost Internet zo goed als niets trouwens. Als je dat
 combineert met linux dat ben je voor een prikkie klaar. Eergisteren
 supersnelle computer gekocht (338 Euro), linux Redhat 8 erop en je
 kan zogoed als alles - inclusief de wetenschappelijke programma's
 draaien die ik onder unix gewend ben. Wel even een tijdje niet op
 Internet kunnen want de telefoon doet het dus niet. Maar vanmiddag
 ga ik nog even nar de KPN (nagenoeg even duur voor telefonie als UPC;
 de KPN lijkt duurder maar hun tarieven zijn inclusief BTW, die van
 UPC exclusief 19% BTW.

>Sterkte met de strijd tegen het monster (ikzelf hoop nog wel radio-TV te
>blijven ontvangen van UPC, hoe matig de kwaliteit ook is).

 Digitene is 2 Euro/Maand goedkoper dan UPC. En geen storingen/ruis want
 digitaal. Zie:
    http://www.digitenne.nl
 Zenders:
    http://www.digitenne.nl/WatBiedtDigitenne/zenders.asp
 Digitenne gaat 23 april van start:
    http://www.digitenne.nl/nieuws/laatstenieuws.asp
 - niet in Rotterdam trouwens - dat zei men mij door de telefoon
 maar op,
    http://www.digitenne.nl/postcodecheck/ontvangstcontrole.asp
 staat iets anders.

 Ik zie het na jaren UPC-terreur weer helemaal zitten...  :-)