Van Mierlo en de redenvan bestaan

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sat Sep 28 08:35:37 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 23:04 27-09-2002 +0200, Michiel Scheffer D66 wrote:

>Natuurlijk heeft van Mierlo iets bijzonders, een beheersing van drama en
>rethoriek waarbij velen binnen en buiten D66 bleek bij afsteekt.

Jong mensch, je doet het voorkomen of onze van Mierlo dit alles doet uit berekening, als act, als vrucht van jarenlange mediatrainingen. De waarheid is echter dat van Mierlo één kwaliteit heeft waar we allen van kunnen leren: van Mierlo is...van Mierlo. Zoals Michiel...Michiel is en Hein...Hein.
"Gewoon jezelf blijven" klinkt plat en versleten, maar het komt er wel op neer. Al dat gehijg en gekramp in de richting van iemand die de show gaat stelen, die de grote acteur gaat uithangen om uiteindelijk die miljoenen kiezers te bereiken die we nodig hebben voor onze tomeloze ambities, nee, ik moet daar een beetje van giechelen. Wees gewoon wie je bent, en wees daarin oprecht. Voorwaarde is wel dat je wéét wie je bent. Daarvoor is enige rijping van de persoonlijkheid noodzakelijk. Misschien zit dáár de clou....