Heinsbroek: Bejaarden en creches

Martin Lentink martinlentink at D66PUTTEN.NL
Tue Sep 24 17:16:28 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

<knip>
> Citaatje:
>
> [ De belangenvereniging van ouders in de kinderopvang (BoinK) vindt het
prima
> dat minister Heinsbroek de kinderopvang onder de aandacht brengt, maar
ziet
> absoluut niets in zijn plannen voor de sector.
>
> "Uit onderzoek blijkt dat een kinderleidster per dag gemiddeld meer kilo's
> tilt dan een bouwvakker. Dat lijkt me toch geen taak voor een bejaarde",
aldus
> voorzitter Jellesma. Ook vindt hij het normen- en waardenpatroon van de
> [...]

Nou, daar denkt mijn echtgenote, orthopedagoge, die jarenlang in het
onderwijs heeft gezeten, en als voorzitster van een KDV juist dit soort
initiatieven met bejaardentehuizen heeft gestart, héél anders over. Die
oudere generatie heeft nu eenmaal vaak een ander normen en waardenpatroon,
en ik denk niet dat het correct is die constatering 'kleingeestig' te
noemen. Hoewel dat uiteraard ieders keuze is zou ik mijn kind niet meer
willen laten opvoeden door iemand van die generatie.
Het contact met ouderen is perfect, zolang daarvoor gekwalificeerd personeel
zich met het pedagogisch beleid blijft bezig houden.

Martin