De bouillonblokjes van Volkert

Wed Sep 18 15:10:57 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

He, wat jammer dat je niet ingaat op de inhoud van Van Goghs stukje dat over
van alles en iedereen gaat behalve Pim.

Het onthullend eerlijke en openhartige "Niemands Knecht" van de
gecensureerde columniste van het AD al gelezen? Inclusief de interne memo's
waarin ze zelfs dreigend met verdere stappen onder druk wordt gezet om haar
gecensureerde maar hoogstpersoonlijke eigen heldere woorden onmiddelijk van
het vrije internet te halen?

Geweldig dat ze weer gewoon schrijft in het AD hoe politici en politieke
journalisten samen het hollands volkje onwetend proberen te houden. Lachen
dat Nota Bene De Staatscourant haar boek kapittelt en afkraakt en dat van
Van Kemenade aanprijst (die van het onderwijsgewurgde en jongeren bestolen
hos-akkoord en de doofpotcommissie over de fotorolletjes van de hollandse
collaboratie met de Srebrenica-massamoord). Maar ja, zij heeft dan ook al
30-jaar oude vrienden verloren omdat die zich wijs hebben laten maken dat ze
ook ineens extreem-rechts geworden is, door de Amsterdamse
grachtengordelaars.

Ook hilarisch het vervolg van haar klacht bij de Raad voor de journalistiek
tegen Het Parool die haar censuurontslag door het AD beschreef als een
Oostduitse vakantie, alleen het AD gehoord en geen wederhoor toegepast, te
dom of om erin te trappen dat ze een geheimnummer zou hebben of gewoon
moedwillig te vals. Haar censuurontslag was het vervolg van de censuur op
haar kritiek op de Haagse e.a. politici. Blijkt innige Paroolvriend en nota
bene op en top-politicus Ed van Thijn de voorzitter te zijn die moet
beslissen over haar klacht. Nederland op zijn breedst. Je blijft lachen over
al die rechte bananen in dat poppenkastkoninkrijk-republiekje.

Ook lachen hoe een Deen bij een werkbezoek antwoord gaf op de vraag of de
WAO-oplossing die de Denen gewoon toepassen in Nederland ook zou kunnen
werken: hij zei iets als (kan het precieze citaat zo snel niet vinden) dat
Nederland zo'n raar land is waar alles zo raar gaat dat hij zich met zulke
vragen over Nederland gewoon niet inlaat. Prachtig.

Fritz van Rikxoort