OPROEP: DOE MEE OP PRINSJESDAG

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Sun Sep 15 17:28:20 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Sun, Sep 15, 2002 at 03:18:28PM +0200, Boris van der Ham wrote:
  :
  : Maar boos zijn we wel. Daarom zullen we weldegelijk aanwezig zijn tijdens de
  : activiteiten rond het binnenhof. D66 en Jonge Democraten trekken samen op om
  : actie te voeren rond het Binnenhof, met een eigen vrijzinnig geluid.

  Hallo Boris,

  Kun je een tipje van de sluier oplichten? Komt D66 met een eigen
  verklaring/alternatief of wordt met de folder (gezien de samenwerking) de
  struisvogelverklaring van de JD bedoelt?

  Ik wil best naar Den Haag op prinsjesdag, de politieke vooruitzichten
  m.b.t. de club Balkenende zijn immers verre van zonnig. Maar aansluiting
  bij Keer het Tij zag ook ik inderdaad niet zitten, gezien de hoeveelheid
  simplisten of erger die zich daarbij hebben aangesloten.
  Echter, ik kom de stoel niet uit om die struisvogelverklaring uit te delen,
  als ik zo vrij mag zijn wat dit betreft me op dit forum JD-afvallige te
  betonen.

  Die struisvogeltekst ontbeert belangrijke pijnpunten zoals europa
  (landbouw!), integratiedossier, milieuverwaarlozing, kennissamenleving
  (onderwijs, duurzame technologie). De tekst ageert tegen bezuinigingen
  zonder aan te geven hoe dan wel met recessie om te gaan (bv. iets langer
  doen over aflossing), komt met de 'fifties' karikatuur zonder een
  alternatief te bieden voor het veiligheidsdossier, en sluit af met
  het 'zelf kiezen' JD-speerpunt waar geen hond in is geinteresseerd. En dat
  de JD kennelijk vindt dat Heinsbroek van het kabinetsbeleid mag afwijken
  komt ook wat merkwaardig op mij over.
  Kortom, te weinig pijnpunten blootgelegd (maar ja, 't kabinet moet
  nog beginnen), en vrijwel geen alternatieven.

  Of ben ik nu te negatief?

  Groetjes,

--
|  (o-  Henk van Lingen                           <henk at vanlingen.net> |
|  /\                                         Utrecht, The Netherlands |