Semantische vraag (was:: DEMOcratie en democraten66)

Tue Sep 10 23:23:14 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Martin,

Je moet me niet te veel vragen stellen, want dan kan ik de kikkers e.a.
uitdrukkingen op Den Haag niet volgen  ;-)

Ik voer Rosenmoller alleen op om de klasse van Balkenende en de kansen die
ons dat biedt te bepleiten en omdat hij het niet over de burgers en hun
belangen had, waar ik steeds voor pleit, ik noemde het ook een voorbeeld van
inhoudloos politiekje spelen, maar alleen maar verbale spelletjes speelt
over Balkenende, waar hij zich dus prima tegen verweert, gelukkig maar. Als
LPF-ers of CDA-ers het alleen met speelwoordjes over onze bloedeigen De
Graaf gaan hebben ipv de burgers en hun belangen dan zou ik er net zo over
denken en schrijven. Ik wil nog steeds bij herhaling dat het over de
gezondheidszorg van de mensen zelf gaat (en dus niet over de fictieve Haagse
speeltjes daarover) of over de verkeersveiligheid van de mensen zelf en niet
over de fictieve normpjes daarover en of een ministertje weleens te hard
rijdt en ook net als ik 10 boetetjes heeft voor 3 of 6 kilometer boven wat
er op een van die bordjes stond.

Wat burgers moeten met De Eenheid Van Beleid Van Het Kabinet als het om een
persoonlijke mening van een minister gaat zou ik echt niet weten. Wat is het
probleem? Volgens Thom dat dan burgers misschien harder gaan rijden? Ik snap
het echt niet hoor. Laat iedereen toch zijn mening geven. De Kamer stelt de
wetten vast en het kabinet de kabinetsbesluiten. Die toetsen ze dan weer.
Dat gepraat over het praten zelf... Straks gaan ze in de kamer en het
kabinet nog praten over wat er wel en niet door wie van hen wanneer gezegd
mag worden over wat er wel en niet door die anderen gezegd zou mogen worden.
Het interesseert de burger allemaal geen moer. En wat je daarmee concreet
bereikt voor je groenlinkse of 66 -achterban, welk van hun problemen je
daarmee concreet oplost, het is mij een raadsel. Of krijgen kamerleden
dagelijks stapels probleembrieven van burgers over de eenheid van beleid van
het kabinet? Was mij dan onbekend, sorry, ik kan me ook vergissen
natuurlijk.

Fritz van Rikxoort