Justitie gaat maat door...

Sun Sep 8 13:44:00 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: muijz at dds.nl <muijz at dds.nl>
Datum: zondag 8 september 2002 13:05

>Dat schreef Marc niet!
>Dr. Marc-Alexander Fluks schreef:
>
>     Ik zit dan ook niet bepaald te treuren dat Fortuyn
>     vermoord is.
>
>Dr. Marc-Alexander Fluks vindt het gedachtengoed van Pim
>Fortuyn op zijn gunstigst 'uiterst verward', en is daarom
>opgelucht dat Pim Fortuyn als een dolle hond is afgeschoten.

Beste Erik,

Ik ben bang dat ik het net zo scherp las als jij, en moest ook denken aan de
woorden van Eelco Hesse (op 5 september, zijn 2e posting):

>In een Duits periodiek las ik:  wat is de vergrotende trap van Freund?
>Antwoord: Feind.
>Wat is de opertreffende trap van Feind?
>Antwoord: Parteifreund.
>Daar moest ik aan denken toen ik zag hoe er ...

Maar hoe komen we weer echt in gesprek?
Horende wat minder doof.
En ziende weer wat minder blind.

Hoe zeg je een bevijande partijgenoot vriendelijk
eens in de spiegel die enorme balken te bekijken
die niet eens meer goed in zijn eigen ogen passen?
En er daarna misschien eens een momentje heel even uit te halen.
Opdat hij niet steeds zoveel moeite hoeft te doen uit te vissen
of er misschien toch een onzichtbaar splintertje in een oog van een ander
zit.
Of duurzaam op de knieen naar de grond gebogen,
met de handen moeizaam spijkertjes op laag water meent te moeten blijven
zoeken.

Hoe blijven we bij elkaar en trappen we niet in de val
ons uiteen te blijven laten spelen door de predikers
van links tegen rechts, slinks tegen recht?

Fritz van Rikxoort