Justitie gaat maat door...

Sun Sep 8 11:23:52 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Fritz van Rikxoort <fritz at rikxoort.demon.nl>:
>Ik draai (nog steeds) lekker door, in positieve zin, gelukkig maar. En
    ^^^^^
    Tikfout mijnerzijds, uiteraard bedoelde ik: 'draaf'

>Boris 1 doet een intiatiefwetsvoorstel met de LPF, een rechts voorstel, waar
>linkse juristen fel tegen zijn, (...) Prima als hij het met de LPF eens is.
>Prima als het rechts heet. (...) Laten we het over de inhoud hebben,
>rechtsom of linksom doet er niet toe.

 Nou... Of men rechts of links is, dat heeft toch alles met de inhoud te
 maken ? Wat het bovenstaande betreft, daar kan men het al dan niet mee
 eens zijn (ik neig zelf naar niet eens) maar SAMENWERKEN met de LPF is
 een absolute doodzonde. D66 zou zich moeten doodschamen !

>Ik ben een D66-er. Soms links, nou en, soms rechts, zal wel, meestal (...)
>Al die etiketjes zijn me werkelijk worst. Daarom voelde ik me ook zo thuis
>bij een niet linkse niet rechtse niet enzovoort niet enzovoort D66.

 Prima. Maar de LPF denkt dus NIET zo ! Die plakt de meest idiote en rechts-
 radicale labels op van alles en nog wat.

>Vooruitstrevend? Sociaal-liberaal? Democraten? Wie noemt zich in Nederland
>dan asociaal? Dictatoriaal of dwingelandig? Achteruitgangsgezind? Ik kan er
>niets mee.

 Ik ook niet. Daarom moet ik niets hebben van 'sociaal-liberaal'.

>Ik kende Pim persoonlijk als lieve, liefhebbende en uiterst zorgzame vriend.

 Hitler was ook een zeer aardige man. Dol op honden & kinderen en maakte
 graag grapjes... Dat zegt dus niets. Het gaat erom waar Pim Fortuyn in poli-
 tiek opzicht voor stond - en waar de LPF thans voor staat. In het gunstigste
 geval kan men zeggen dat het onderhavige gedachtengoed 'uiterst verward' is.

 Ik zit dan ook niet bepaald te treuren dat Fortuyn vermoord is. Ik vrees dat
 er meer van dit soort figuren zullen opstaan. De politieke correctheid heeft
 een maatschappelijke stilstand van jewelse veroorzaakt - ons denken moet za-
 ken die zich in periode van zo'n 30 jaar hebben voltrokken alsnog pogen recht
 te zetten; zoiets trekt warhoofden aan die precies 'weten' hoe dat moet.