Justitie gaat maat door...

Fri Sep 6 09:02:05 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Fritz van Rikxoort <fritz at RIKXOORT.DEMON.NL>:
>Het ging over aangehouden verdachten met enorme hoeveelheden explosieven en
>brandbommateriaal in huis.

 Die hoeveelheid viel best mee (beetje veel zwavelzuur), het ging niet om ex-
 plosieven en dat brandbom-gedoe is vrij overdreven.

>Een uitzondering ter illustratie van je gedraai: wat betreft je verwijt
>jegens mij dat het niet om Volkert gaat, je vergist je dubbel, beiden zijn
>verdachten inzake de explosieven en brandbommen,               ^^^^^^

 Dat is dus niet zo. De vriendin is tot 'verdachte' gebombardeerd om Volkert
 onder druk te zetten. Vriendin heeft zelfs een tijdje 'onder bescherming
 van Justitie' gestaan OMDAT ze onschuldig was teneinde haar te beschermen
 tegen journalisten. Toen waren die 'chemicalieen' al gevonden. En het is
 beslist NIET strafbaar om dit soort zaken in huis te hebben ! Iedereen, die
 een beetje hobbyeert in de scheikunde, heeft het in huis.

>De gevonden hoeveelheden beangstigen hem het meest. Om de aangetroffen 35
>condooms met mengsels erin tot een explosie te brengen is maar een fractie
>van de aangetroffen hoeveelheid zwavelzuur nodig:

 Heel erg overdreven. Kijk liever eens in een scheikundeboek.

>Zullen we het eerst eens over de betekenis van de verdachte criminaliteiten
>hebben in plaats van te jammeren over politie, justitie en deskundigen die

 Iemand HOEFT toch niet te bekennen ? Je kan net zo goed zeggen dat het
 schande is dat meneer Volkert maar niet voor de rechter komt. Zitten
 treiteren met camera's en voedsel, zoeken naar medeplichtigen terwijl
 hij alles in z'n uppie gedaan heeft, nu weer dat gedonder met die
 vriendin... Wanneer begint het proces tegen meneer Volkert - of moeten
 we daarop net zo lang wachten als tegen Dutroux ? Dit is toch een schan-
 daal ? Zolang iemand niet veroordeeld is, wordt hij (zij) immers geacht
 onschuldig te zijn.

>Of maakt het nog steeds niet uit hoe wij, ons lijf en onze eigendommen
>bedreigd, gestalkt, bemest, verbrand en vermoord worden als het om vermeende
>ludieke linkse idealen gaat. Crimineel is crimineel, punt uit.

 Opnieuw draaf je vreselijk door. Is iemand crimineel als hij links is ?
 Over welke 'wij' gaat het hier ? Toch niet dat tuig van de LPF ? Nog even
 en we moeten zelfs medelijden hebben met Fortuyn...