Arnhems congres: andere kwesties

Aris B. B.Aris at TK.PARLEMENT.NL
Thu Sep 5 15:45:46 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

  Beste Henk,

De "VVD-professor"  was niet de jurist en historicus Fasseur (dat was de
Wilhelmina- en Indie-Historicus die VPRO-Zomergast bij Van Dis was) maar de
jurist en ethicus Cliteur, die in zijn dierenliefde nog verder gaat dan ons
initiatief bij het Verkiezingsprogram 1998, je huisdier een pootafdruk aan
het slot van het stuk te laten zetten.

  Voor mevrouw Koser Kaya kan ik je verwijzen naar het smoelenboek van
D66-Kamerkandidaten dat we dit voorjaar toegestuurd kregen; in het
Kandidatenboek staat ze op p. 26. De StemAdviesCommissie plaatste haar op
nummer 12, en ze kwam redelijk hoog op de lijst (rond nummer 10, wat met 8
herkiesbare Kamerleden een prestatie is). Ze is een ge-emancipeerde, westers
geklede en gekapte Turkse vrouw, jurist bij de vakcentrale FNV en ze heeft
zich de zolen van de elegante schoentjes gelopen (ze woont en werkt in Den
Haag, en was bij de GR-en TK-campagnes ieder weekend en iedere
campagne-avond present en actief; ik spreek als ooggetuige). Ze is kortom
een steengoed partijlid en een goede D66-woordvoerder. Ze is overigens net
als ik een grote fan van Van Boxtel, en dat vanuit haar levenservaring en
wat ze in haar werk op Integratie-gebied tegenkomt. Dus als je met een Van
Boxtel-adept in debat wil...

Bernard