RFD-1 nl.politiek.links

ReindeR Rustema reinder at RUSTEMA.NL
Mon Sep 2 19:05:09 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 6:53 PM +0200 9/2/02, Herman Beun wrote:
>Een beter idee lijkt me dan om een gemodereerde nieuwsgroep op te
>zetten.

Ik heb nooit gezien dat het goed werkt als er inhoudelijke discussies
worden gevoerd. Voor een nieuwsgroep zonder discussie werkt het wel,
zoals alt.humor.best-of-usenet of nl.newsgroups.announce en
dergelijke.

Liever maak ik nl.politiek.links tot een plek die onaantrekkelijk is
voor de LPF schreeuwerds. Simpel door ze te negeren. Nu heb je in
nl.politiek.links nog steeds mensen die het leuk vinden, voor de
entertainment en als tijdverdrijf, te reageren op die schreeuwerds.
Al was het alleen al om te zien of ze onvermoeid steeds weer
hetzelfde reageren. Of om gewoon een beetje gelegitimeerd te kunnen
ruziën. Terwijl ze best in staat zijn om goede postings te schrijven
en goed na te denken, ze kunnen het alleen niet laten om steeds weer
te gaan spelen met de reacties van die schreeuwerds. Ja, leuk, een
pittbull in een hok opstoken zodat ie steeds met z'n kop tegen de
rand rent en dan lachen dat ie steeds gevaarlijker wordt. Ik weet het
niet, dat trekt me niet zo.

Voor de mensen die dat ook niet leuk vinden moet er een andere groep
komen. Waar men niet reageert op de schreeuwerds en elke misplaatste
posting gelijk terug doorplaatst naar nl.politiek. Nu kan dat niet,
er is geen uitwijkmogelijkheid.

>Heb de discussie gevolgd destijds rond het al dan niet modereren
>van soc.culture.nordic, en hoewel ik er toen tegen was lijkt dat toch
>goed te hebben uitgepakt.

Vertel!

Ik ben vooral nieuwsgierig naar hoe ze de moderatie hebben bemand.
Want er moeten wel moderatoren zijn en dat ga ik niet worden.

--
ReindeR