RFD-1 nl.politiek.links

Herman Beun Herman.Beun at YUCOM.BE
Mon Sep 2 18:53:05 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

ReindeR Rustema schreef:

> Misschien moet ik even uitleggen wat de achtergrond van dit
> initiatief is. Op het moment wordt elke zinnige, constructieve
> discussie in nl.politiek gedwarsboomd door klaag en zeur postings
> doordrenkt van een eindeloos dogmatisme gebaseerd op de hoogst
> individuele en selectieve waarneming van de wereld om ons heen.

Dat verschijnsel ken ik - het is inderdaad één van de redenen dat ik al
jaren niet meer aan discussies in nl.politiek deelneem. Echter, vanuit
mijn eigen ervaring op usenet denk ik eigenlijk niet dat "vluchten" naar
een nieuwe nieuwsgroep de LPF-achtige schreeuwerds langdurig op een
afstand houdt. Zeker niet als je die nieuwsgroep ook nog eens
nl.politiek.links noemt... ;)

Een beter idee lijkt me dan om een gemodereerde nieuwsgroep op te
zetten. Heb de discussie gevolgd destijds rond het al dan niet modereren
van soc.culture.nordic, en hoewel ik er toen tegen was lijkt dat toch
goed te hebben uitgepakt.

Enfin, mijn 2 øre...

Herman