NS ook achterlijk?

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Thu Oct 31 07:36:26 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ach ja, die NS, democs,

Valt de NS onder de categorie "softies", net als de politie? Of onder de
categorie "wereldvreemde dwazen", zoals veel jurrristen en D66-ers?

Waarom wordt die NS toch zo massaal gestoord door die herfstbladeren? In
mijn voorgeslacht zaten nogal wat spoorhazen en ik hoorde hen nimmer
babbelen over "de bladeren". Radio-1 belde de Duitse Spoorwegen, en ook
daar bleek men weinig hinder te ondervinden.

Mijn wrede vermoeden: de NS en haar compaan voor het spoorwegnet, Railnet,
hebben zwaar bezuinigd op personeel en materieel. Vegen is hun te duur. Men
haalt rentabiliteit niet over de ruggen van de passagiers, maar ten koste
van. Niks openbaar vervoer. Wegens die bravoure, halve "privatisering" moet
men winst maken, vervoeren is slechts een middel.

Dus die 400 arbeidsplaatsen die ze bezuinigen op het hoofdkantoor
(communicatie e.d.) kunnen beter direct worden overgeheveld naar
railonderhoud. Wie stelt daarover een Kamervraag en dwingt Railnet tot
normaal onderhoud? Rover, ANWB en Consumentenbond zullen u steunen, gij
softe schreeuwerds in het parlement.

Henk Vreekamp, Utrecht.
[Nog steeds een van de weinigen op dit forum die localiseerbaar is]