Lousewies doet mee!

Herman Beun herman.beun at YUCOM.BE
Thu Oct 31 16:00:21 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein van Meeteren schreef:

> We hadden het toch over de belofte aan de kiezer
> om een termijn af te maken. Je had het over
> kiezersbedrog van Johanna, en ik vroeg of lousewies
> niet hetzelfde zou doen.

Het (eventuele) kiezersbedrog van Johanna waar we het over hadden was
als zij niet (=helemaal niet) in de gemeenteraad van Terneuzen zou gaan
zitten terwijl ze wel lijsttrekker is. Zij maakt dan (áls ze dat zou
doen, waar ik helemaal niet van uit ga) van haar belofte aan de kiezer
nul, nada waar.

Jij waagde het om die situatie te vergelijken met Lousewies die na
drieëneenhalf jaar keihard (en met resultaat) werken vroegtijdig uit het
EP vertrekt. Je maakt geen enkel verschil tussen die twee situaties: "of
het nu na een tijdje is of meteen, de belofte wordt niet waargemaakt".
Terwijl voor mij de vraag of Lousewies iets bereikt heeft oneindig veel
belangrijker is dan de vraag hoe lang ze er zit.

/Herman