Bevestiging: verloedering openbaar minsterie

G.W.C. van den Berg gwc.berg at WXS.NL
Wed Oct 30 21:51:03 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Inspelen op wat er onder het volk leeft is iets anders dan emotioneel
meedeinen op Telegraaf sentiment. Ik vind het zeer verontrustend dat niemand
een probleem lijkt te hebben met de uitspraak van Prins Bernhard. Ik vind
het volksopruiing. Ik ken niet de toedracht op hoe het gegaan is. Aanhouden
is iets anders dan iemand een gebroken neus bezorgen.
Misschien een kans voor Thom om kamervragen te stellen over de uitlatingen
van Prins Bernhard. Hij kan zich dan profileren als integer democraat, die
tegen de massa durft in te gaan.
Ik denk dat je het volk niet moet geven wat ze vraagt, maar wel dien je als
politicus het gesprek met de burger aan durven gaan.

Gerard van den Berg