Bevestiging: verloedering openbaar minsterie

Cees Binkhorst cees at BINKHORST.XS4ALL.NL
Wed Oct 30 01:01:17 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bart Meerdink <bmeerdnk at telekabel2.nl> schreef:

> Zonder de twee zou de overvaller denkelijk niet gepakt zijn, en de
> (wettelijk misplaatste, dat wel) aframmeling kan ie alvast maar gehad
> hebben. Wie weet zal het zijn enige echte straf blijken te zijn. Leve
> onze justitie.

Ik refereerde niet aan de twee uit het bericht (althans dat was niet m'n bedoeling). Ik noemde het omdat ik het tegenkwam in art. 53 lid
4, en ik me afvroeg of de burger die tot aanhouding overgaat ook wettelijk beschermd wordt tegen geweld.

Niet dat die er achteraf wat aan heeft, maar de algemene bekendheid lijkt me toch wel zinnig dan.