D66: zelfgenoegzaam maar vol dogma's?

Bart Meerdink bmeerdnk at TELEKABEL2.NL
Tue Oct 29 21:13:53 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Martin Lentink wrote:

> Bart,
>
> het zou mij, en wellicht meer lijsters, helpen deze discussie te volgen
> indien je de waarden waarop je het hebt meer expliciteerde en
> concretiseerde. Onder welk dogma doen wij naar jouw idee ons labeur?
> Tot dusverre heb ik iets van "mooi verhaal, maar wat ken ik d'r mee?"

Point taken.

Ik hoop dat mijn mailtje 'Over de dogma's van D66' wat duidelijker is.

D66 sluit in mijn ogen hele categorieen oplossingen uit, doordat ze op
het eerste oog niet 'liberaal' lijken. Dit terwijl de partij juist door
haar ondogmatische (vrijzinnige) kern in staat zou moeten zijn om niet
gehinderd door dit soort kunstmatige obstakels (dogma's) tot goede
ideeen te komen.

Dus: kijken wat in de praktijk zou kunnen werken, niet of het in een
bepaald soort sjabloondenken past.

Bart Meerdink