'Verkisting' (was: Thom de Graaf laat zich niet kisten...)

Tue Oct 29 15:27:51 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Peter Bos <pfgbos at CHELLO.NL> op mijn woorden met:
>Duidelijk is het toch dat na twee verkiezingsnederlagen en een slechte
>peiling (...) hij niet instaat is MET de overige leden van de fractie D66
>uit het moeras te trekken. Zonder dat ik mij inlaat om namen te noemen ben
>ik ook teleur gesteld hoe de fractie met de rug naar de leden gaan staan
>en alles vergoedelijken hoe hij en zij functioneren.

 Ik ben het inhoudelijk wel met je eens, hoor.

 Maar de wijze waarop een en ander gebeurt, is minstens zo belangrijk. Als
 D66'ers elkaar openlijk gaan afmaken, zeg dan maar dag-met-je-handje naar
 de partij.

>Als nu ook al onze partijvoorzitter Schouw zich openlijk voor De Graaf
>uitspreekt dan denk ik: WAT IS DAT VOOR OPEN KANDIDAATSTELLING EN
>EERLIJKE KANSEN VOOR IEDEREEN.

 De enige verklaring die ik kan bedenken is dat Schouw z'n lot met dat van
 de Graaf verbindt omdat hij vreest anders niet overeind te blijven.

 Het was zonder meer een domme move.