'Verkisting' (was: Thom de Graaf laat zich niet kisten...)

Tue Oct 29 13:53:13 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Vreekamp <vreekamp at KNOWARE.NL>:
>Die Floot Kist ken ik niet, dus de term "verkisting" beschouw ik als
>bijproduct van je neologistische hobby.

 Ik kan het niet laten...  :-)

 Soms heb je nieuwe woorden nodig. Ik heb begrepen dat het hier niet gaat
 om 'vernieuwing', dus bedenk een passende nieuwe kreet. Tenslotte hebben we
 al twee maal 'vernieuwing' (1 van bestuur en 1 van Ongehoord) in de partij.
 Dan is het wel zo aardig om niet een derde D66-homoniem van 'vernieuwing'
 te introduceren maar met een eigen vondst te komen aanzetten.

>Buitenhof-tv gevolgd hebbend, mag ik opmerken dat Kist enkele van jouw
>punten ook in zijn brief aan de TK-fractie heeft vermeld.

 De kritiek op de koers van D66 is dan ook vrij algemeen. Maar dat geldt
 vooral voor BUITEN D66, niet voor er BINNEN.

 Maar Kist gaat veel verder: de Graaf moet weg. Ik zou niet weten waarom
 hij (de Graaf dus) niet gewoon deel zou kunnen blijven uitmaken van de
 fractie. Dat zet je de zaak niet zo op scherp (de meeste D66'ers zijn nu
 eenmaal voor de Graaf) en is er een compromis mogelijk. Dat de hele
 fractie weg moet van Floor Kist is een overdrijving-in-het-kwadraat.

 Het zou beter geweest zijn als een aantal mensen -zonder naar buiten te
 zijn getreden- tegen de Graaf had gezegd: 'Jongen, niet nog eens.'
 Kennelijk is dat niet gebeurd en dat zegt wat over de tactische & stra-
 tegische gaven van Kist en de zijnen. D66 is in dat opzicht toch al niet
 zo sterk (dat is onderdeel van het probleem, toch ?).

>De tv-confrontatie ging simpel over de vraag of er voor Thomas de Graaf een
>andere kandidaat moet komen. Mijn probleem is wel: wie?

 Daarom vroeg ik mij af wie Kist op het oog heeft. Wie zegt dat hij een
 andere lijsttrekker wil, heeft of de naam van een andere kandidaat in
 gedachten of opereert ronduit dom.

 Jammer dat Witteman daar niet op inging...