STALKEN

Mon Oct 28 08:07:56 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 22:52 27-10-2002, Cees Binkhorst wrote:

>Ik zie Erik als iemand die 'aan de kaak stelt' dat iemand zich op een
>andere lijst
>misdragen heeft, onzorgvuldig met verantwoording van geld is omgegaan, etc.

Wellicht ontstaat nu de indruk dat ik vind dat Hein geld
achterover heeft gedrukt. Die indruk wil ik graag wegnemen.

Hein was woordvoerder van de stichting DB.NL en schijnt ook
de vereffenaar te zijn. Nadat hij de opheffing had doorgedrukt
met een redenering die door de notaris die indertijd de statuten
had gepasseerd 'op zijn zachtst gezegd nogal cryptisch' werd
genoemd, is aan de donateurs van de stichting toegezegd:

a) dat de contributie over het jaar 2000, indien reeds
betaald, zou worden teruggestort
b) dat de donateurs inspraak zouden hebben bij de besteding
van het batig saldo van de stichting

Vorige week lijkt dan eindelijk de contributie te zijn
teruggestort. Over de besteding van het batig saldo hebben de
inmiddels ex-donateurs echter nog altijd niets vernomen.

Ik vind inderdaad dat Hein zich op andere lijsten ernstig heeft
misdragen, en mensen heeft geintimideerd. Maar dat zijn eigenlijk
oude koeien. Waar het mij om gaat is dat Hein's voorstelling
van zaken over zijn functioneren als bestuurder van DB.NL niet
de juiste is, terwijl zijn gedrag zich ook niet heeft gebeterd.
Dit roept bij mij grote twijfels op over zijn geschiktheid als
politicus. In mijn opinie behoort een politicus ethisch te zijn.

Een politicus die fouten uit het verleden gewoon toegeeft,
daar kan ik mee leven. Een politicus die over zijn fouten jokt,
en er blijk van geeft niets van het verleden te hebben geleerd,
beschouw ik als een gevaar voor D66 en, bij uitbreiding, als
een gevaar voor ons land. Zo iemand doet mijns inziens afbreuk
aan de integriteit en geloofwaardigheid van (D66-)politici.

Erik vdMb