Taboe: ouderschapsdiploma

Joost van Kuppeveld kup at KUPPEVELD.DEMON.NL
Sat Oct 26 22:30:40 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>Ik kan je wel vertellen dat ik me geen opvoedingscursussen door de overheid
>laat opdringen en me al helemaal geen 'begeleider' in de maag laat
splitsen.
>Als ik ergens de overheid de toegang toe ontzeg is het wel de opvoeding van
>mijn kind.

Da's hardstikke mooi. Het idee wat hier geponeerd is, daar loop ik zelf ook
al een paar jaar mee. Een financiele prikkel is dus noodzakelijk. Bij het
niet halen van het diploma: kinderbelasting betalen. Bij wel halen:
kinderbijslag ontvangen.

Ik weet heus wel dat het halen van een diploma niet alles zegt, maar in
ieder geval is de ouder in spe al eens met wat opvoedkindige handigheidjes
geconfronteerd.

Joost