'Nieuw Nederland' was een NSB-krant !!!!!!!!!!

Thu Oct 24 14:52:42 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 12:47 23-10-2002, Hein van Meeteren wrote:

>Ooit heb ik op een site van de eerste Fortuynclub (toen nog LN) betoogd
>dat de terminologie van PF en de zijnen overeenkomsten vertoont met de NSB
>terminologie. Uiteraard was de wereld te klein om de verontwaardiging te
>vatten die ik opriep. Hele scheldpartijen kreeg ik over me heen (inmiddels
>raak ik eraan gewend).

Goh Hein, ben jij ook voor 'Feldwebel' uitgemaakt?
Voor 'incestslachtoffer-poseur'? Voor 'loser'? Voor 'junk'?
Voor 'crypto-maffiosi'? Voor 'arbeidsreservist'?
Heeft er iemand over jou gezegd dat je 'geen medemens' bent?

(Vooral dit laatste deed mij denken aan de aanmatiging van
de nazi's, met hun untermensch-theorieen.)

Wie ben jij in vredesnaam om te miemelen over scheldpartijen?
Je geeft toch zelf al jaren het goede voorbeeld?

(Op die LN-site werd men geloof ik vooral boos omdat Hein
achteraf in zijn bericht had zitten editten mtoen bleek hoezeer
hij zich had vergaloppeerd. De oorspronkelijke discussie was
daardoor niet meer te volgen, en je enormiteiten stiekem
afzwakken is natuurlijk wel een beetje laf.)

>Ook termen als "de bezem erdoorheen" en "grote schoonmaak" liggen in deze
>richting, hoewel ik moet toegeven de metaforen soms ook leuk te vinden.

Jaja, dat is mij bekend. Iemand die DB.NL tegen jouw wensen
in wilde voortzetten vergeleek jij met de SS. De donateurs die
die stichting wilden behouden, werden door jou afgeschilderd
als figuren die achter een Fuehrer aanliepen.

Het is trouwens opmerkelijk hoezeer jij grossierde in bruine
metaforen. Overigens nog verre te verkiezen boven het op je
site aanbieden van een filmpje over Adolf Hitler, lijkt me.

Erik vdMb