kennismaking

Joost Wery jcwery at HOTMAIL.COM
Wed Oct 23 23:49:59 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Aris,

Dank je voor je het stuk. Heb het met veel interesse gelezen.

Dan het "algemeen-belang"-verweer. Ik kan me niet voorstellen dat dit het in
een civiele, op onrechtmatige daad gebaseerde, zaak goed zal doen. Er is
overduidelijk sprake van toerekenbaar handelen dat in het maatschappelijk
verkeer onbetamelijk is. De consument wordt niet door dit probleem getroffen
en als deze "Walraff" de banken wilde waarschuwen dan had hij kunnen bellen
of schrijven.
Overigens weet ik niet hoe groot de uiteindelijke schade van deze actie is
en dus ook niet of een civiele procedure wel zoveel zin heeft. Het lijkt me
meer iets voor het strafrecht. Ik begreep ook dat de Rabo aangifte heeft
gedaan. Of het verweer "Ik deed het in het algemeen belang" in deze
procedure serieus genomen zal worden als rechtvaardigingsgrond betwijfel ik
ten zeerste. Ik acht het wel aannemlijk dat het invloed zal hebben op de
strafmaat.

Groeten,

Joost

>From: "Aris  B." <B.Aris at tk.parlement.nl>
>To: "'Joost Wery'" <jcwery at hotmail.com>
>Subject: RE: kennismaking
>Date: Wed, 23 Oct 2002 01:56:13 +0200
>
>Beste Joost,
>
>welkom. Vanavond een leuk gevalletje voor jou bij Barend & Van Dorp en
>morgen in de Panorama van iemand die via Interpay geld van
>bedrijfsrekeningen haalt en beweert het straffeloos te kunnen doen als hij
>het maar doorsluist naar de rekening van zijn al langer failliete bedrijfj;
>volgens mij was zijn bijbedoeling: en ik deed het als een stuk
> [...]

Kijk uit voor valse kettingbrieven! Klik hier voor meer informatie
http://www.msn.nl/services/hotmail/kettingbrieven/