Open brief inzake kandidatenlijst TK

p.f.g.bos pfgbos at CHELLO.NL
Tue Oct 22 08:07:46 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Lijsters, Geacht Hoofdbestuur,

Ik ondersteun het verhaal van Henk van Lingen niet.  Het getuigd van
minachting van de leden (omdat ze niet op Tom de Graaf stemmen ? ) dat die
niet een  verantwoorde keuze kunnen maken ? . Het is toch zo dat het
duidelijk is dat men zich als lijsttrekker kandideert en wie alleen voor het
kamerlidmaatschap. Wat wel nu eindelijk wel kan in de PVDA kan nu niet meer
in D66 ??? . Ook vind ik dat de lijsttrekker i.v.m. de campagne uiterlijk
op de dag van het komende congres bekend moet zijn.
Mijninsziens zijn er twee mogelijkheden :
Of het hoofdbestuur geef een stemadvies voor diegenen die zich ook
kandidaatstellen naast het kamerlidmaatschap als lijsttrekker (meer als een)
Of het hoofdbestuur laat het geheel aan de leden over . Ook al vind ik dat
Tom de Graaf naast 2 verlies rondes (we staan nu ook op -1) niet de
geschikte lijsttrekker is , is het aan hem om zich weer te kandideren.

met vriendelijke groet,

Peter Bos