Schouw parachuteert De Graaf

Kroes R.E.A. r.kroes at VERZEKERAARS.NL
Mon Oct 21 15:30:56 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik weet de diepere gronden achter de standpunten TEGEN De Graaf en het
genoemde voorstel van het LB niet. Maar ik wil het volgende in de discussie
inbrengen.

15 mei was voor iedere partij een behoorlijke klap. Voor het CDA en de LPF
een klapPER, maar voor anderen weer een klap IN HET GEZICHT. Enfin, n.a.v.
15 mei hebben alle partijen een plan getrokken. Bij D66 was dat onder meer
het 'project' democraten.nu. Dit soort dingen doe je niet zomaar om een half
jaar wat te doen te hebben (mensen: er zijn leukere dingen in het leven -
geintje), maar met een bepaald (lange termijn) doel voor ogen. Mijns
inziens: goed terugkomen bij de verkiezingen in 2006. Nu 2006 geworden is
tot 2003, lijkt het mij niet verstandig om allerlei zaken die onderwerp van
discussie zijn 'versneld' door te gaan voeren. Wat ik er van meekrijg, is
het ter discussie kunnen stellen van het leiderschap van iemand daar
onderdeel van. Maar om nu à la Alice in Wonderland ('Zijn kop eraf') dat
soort discussies onder hoge druk te gaan voeren, lijkt me niet echt
verstandig. Te meer omdat er nog geen echte alternatieven naar voren zijn
gekomen.

Ik weet dat ik de LvdL-ondersteuners hiermee 'trigger', maar wees wel: de
naamsbekendheid en het imago van ThdG zal BUITEN D66 waarschijnlijk groter
zijn dan dat van LvdL, waarbij het de vraag is of dat van LvdL groter kan
worden vóór 15/ 22 januari