Kies de minister-presidente

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sat Oct 19 23:33:57 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 02:31 19/10/2002 +0200, Henk van Lingen wrote:

>Hein, ik begrijp geen hout van wat je zegt.

Dan heb ik me onduidelijk geuit. Excuses.

>We hebben het toch over een  aanstaande lijsttrekkersverkiezing dus wat praat je nu over misbruik
>  maken van een inzinking?

Nogmaals excuses. Ik meende dat het begrip "Paleisrevolutie" was geïntroduceerd. Die term asocieer ik met dolkstoten en et tu Britus-taferelen.

> Kijk, ik heb totnogtoe nooit betoogd dat Thom  moet opstappen en vond dat ook niet. Ondanks het feit dat er kritiek  mogelijk is (bij wie niet?) heeft ie ervaring, gezag in de kamer, etc.
>  Bovendien, ik zag in de fractie niet direct iemand die evident
>  beter zou zijn als fractievoorzitter op dit moment.

De fractie is niet allese, maat allá, koop ik.

>  Nu is er echter door de verkiezingen een totaal nieuwe situatie: we
>  moeten een lijsttrekker kiezen en elk lid kan zich kandideren.

Ontegenzeglijk.

> In  zo'n situatie vind ik het niet meer dan normaal dat de diverse kopstukken
>  in de partij die nog door willen in de politiek zich kandideren.

Inderdaad.

>  Daarbij hoeft niemand zich gepiepeld of beledigd te voelen, zo dient
>  democratie gewoon te werken. En in deze nieuwe situatie neig ik
>  naar een voorkeur voor Lousewies (als ze wil).

Dat is je volste recht.

> Vooralsnog vooral vanwege  electorale overwegingen (de inhoudelijke kan ik nog niet meten) maar ik
>  geloof niet dat dat zo onzindelijk is.

Als je haar maar niet als etalagepop wilt inzetten. Is mijn bescheiden mening.

>  Of heb ik nu niet op je 'pas op' gepast?

Nou ja, ik vind dat begrip "paleisrevolutie" ietwat verwarrend. Democratie: we zijn er allen voor, toch?