Kies de minister-presidente

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sat Oct 19 00:22:38 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 21:15 18/10/2002 +0200, Henk van Lingen wrote:
>Maar als ik me niet al te zeer vergis stond
>  ze voor de zomer al in de coulissen te gluren naar de mogelijkheid van
>  een paleisrevolutie. Dus als ze ambitie heeft (en daar lijkt het me
>  wel het type voor) is nu het moment om daar mee naar buiten te treden.
>
>  Over 4 jaar is het te laat, dan zijn we immers opgeheven :-)

Henk, dit is naar mijn smaak een verkeerd beeld. Een paleissrevolutie is het laatste wat we nu kunnen gebruiken, het wordt uitgelegd als een wanhoopsdaad. Overal waar ik D66 stemmers spreek is het: jongens, hou je fatsoen, blijf op koers, jullie zijn een baken in de zee van politieke platvloersheid. Daarom moet Thom nu aan het roer blijven. Met de steun van de meerderheid van de partij. Als Lousewies nu van deze tijdelijke inzinking gebruik (zelf zie ik het misbruik) maakt, en daar zelfs steun in krijgt, dan betwijfel ik of D66 nog toekomst heeft. Pas op: ik heb het over paleisrevoluties, niet over ordentelijke lijsttrekkersverkiezingen.