Verkiezingen bedreigend voor D66 (2)

Fri Oct 18 13:27:16 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 00:35 18-10-2002, Hein van Meeteren wrote:
>REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>Ik zat erop te wachten, beste Vreekamp. Zwak, man. Uiterst zwak.

Waarde Henk, je begrijpt natuurlijk wel dat Hein het hier over
zijn eigen optreden heeft. *Zijn* optreden is uiterst zwak.

Hein schreef twee jaar geleden op deze lijst dat hij aangifte
tegen mij ging doen, en vervolgens dat zijn aangifte was
geaccepteerd. Die aangifte was op zich al zwak - want in strijd
met Hein's eigen credo dat je dit soort kwesties zelf moet
oplossen. (Toen Ronald Eissens van het Meldpunt Discriminatie
Internet (MDI) aangifte deed tegen een verwarde geest wegens
rechts-extremistische taal, werd deze Eissens - van joodse
afkomst overigens - door Hein voor Feldwebel uitgekreten.)

In juli van dit jaar memoreerde ik hier dat Hein's 'aangifte'
die dag twee jaar oud was. Prompt dreigde Hein de volgende dag
opnieuw met aangifte; binnen veertien dagen, tenzij ik iets zou
rectificeren.
Ik heb gerectificeerd, maar Hein zette zijn aangifte door.
Ook ditmaal schijnt het om stalking te gaan. Hein voert ondermeer
aan dat ik een foto van zijn woonboot op Internet heb gezet. Dat
heb ik echter nooit gedaan. Hein kon de foto ook niet aanwijzen.

Intussen was gebleken dat er van een aangifte uit 2000 geen
sprake is; in de politiecomputers was daarover in het geheel
niets terug te vinden.
Overigens, ook over de werkelijke aangifte - die van dit jaar
dus - moest ik me maar geen zorgen maken, zo werd mij verzekerd.
Helaas, Hein heeft al aangekondigd een sepot te zullen aanvechten.

Politiek gaat over het op basis van ethiek verdelen van schaarse
goederen en diensten, lijkt mij.
Hier hebben we nu te maken met iemand die zijn eigen gekrenkte
egootje belangrijker vind. Die vele uren kostbare politietijd
heeft verspild aan wat een ambtenaar van het politiekorps tegen
over mij omschreef als 'deze flauwekul'.

Je zou zeggen: er op los schreeuwen; mensen kwetsen; aan een
selectief geheugen lijden; met aangifte dreigen, dat waren en
zijn typisch de mores van de LPF. Daar past Hein dus perfect
tussen.
Dat zo iemand, met een voor een politicus fatale combinatie
van enerzijds een naief soort openhartigheid, en anderzijds het
onvermogen ongelijk te erkennen, het tot plaats 9 (aanvankelijk
zelfs 7!) op de kandidatenlijst van een serieuze partij als D66
heeft gebracht, dat zegt toch ook veel over de verwarring waar
deze partij blijkbaar in verkeert.

Met vr.gr.,
Erik vdMb

P.S. Heeft iemand van de lijsters contact met Boris Dittrich?
Ik zou zo graag eens horen of Dittrich de anti-stalking wet
werkelijk heeft opgesteld voor het soort flauwekul waar Hein
nu een aangifte op schijnt te baseren.