Verkiezingen bedreigend voor D66 (2)

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Fri Oct 18 13:17:49 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 09:17 18/10/2002 +0200, Henk Vreekamp wrote:

>Wat betreft jouw persoon zullen we het niet eens worden over je ambities en competenties.

Nee, want je mist de competentie van professionele werving en selectie. Bij jou ligt het simpel: ik vind iemand ok of niet ok, en iemand die IK niet ok vind moet weg. Ik weet niet waar je werkt, maar blijf ver weg van de afdeling personeel en organisatie. Want daar heb je geen kaas van gegeten, beste Henk. Jouw subjectiviteit is tergend.

>Dat De Graaf weg moet, begint nu ook bij steeds meer mensen in dit forum/cafe door te dringen.

De Graaf moet helemaal niet weg. dat vind jij, maar een heleboel mensen vinden dat niet. Om diverse redenen. Een belangrijke reden is dat we nu de verkiezingen moeten overleven. We zakken nog steeds in de peilingen, en een blik vrouwen opentrekken helpt echt niet. Ons verlies heeft met veel diepere oorzaken te maken. Een beetje cosmetica helpt maar even, en elk duurzaam depressief mens kan dat bevestigen.

>Wat betreft een lijsttrekker: ik denk dat een vrouw het nu beter zal doen.

Wat een onzin. De oude stompzinnigheid: zet een Turk, Homo, gebochelde hermafrodiet of house-techno-hoppende "jongere" op een lijst en je hebt succes. Dit soort onzin is zo belachelijk dat het eigenlijk de moeite van het bespreken niet waard is. Denk je nou echt, geachte partijhufter, dat het neerzetten van een mantelpakje en wat blonde haren de verandering brengt? Want let op, je hebt het over een "vrouw", dat is kennelijk het enige criterium dat je belangrijk acht. Een likje lipstick, een zwoele blik, een hees Goois stemmetje en...bingo!!! Alleen het vrouw-zijn zou de verlossing brengen, zeg je immers. Om te gieren.

>Er zijn weinig of geen geschikte mannelijke alternatieven, en er zijn twee redelijke kandidaten (v.d. Laan, Giskes).

Er zijn genoeg alternatieven. Dat jij die alternatieven met je gebrekkige blik op competenties niet vordoende acht is jouw probleem. Maar we hebben op dit moment iemand in die positie die met wat colaterale steun ons door deze verkiezingen kan heenloodsen. Want dat is enige dat we kunnen doen: deze verkiezingen overleven. Ik stel me dan ook niet kandidaat als lijsttrekker. En hoop dat Giskes en van der Laan hun ambitie nog even opzouten.

>Giskes heeft de meeste inhoud, Van der Laan de meeste appeal. Dat lijkt me dus een discussie waard.

Snij ze doormidden en plak ze aan elkaar, zou ik zeggen. En we schroeven jouw grote bek erop en we hebben vijf en veertig zetels. Keep dreaming, baby.