Kies de minister-presidente

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Thu Oct 17 23:51:41 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

  : REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
  :
  : Zo lang Nederland nog  geen vrouwelijke minister-president heeft gehad en de
  : overgrote meerderheid van de lijsttrekkers van politieke partijen man zijn,
  : denk ik dat er enige reden is voor een voorkeursbeleid. De vraag is dan dus
  : niet: "waarom een vrouw?", maar: "waarom geen vrouw?"

  Een vrouwelijke primier is een primière, herinner ik me uit de
  campagne van 98. Los daarvan, ik heb weinig met positieve discriminatie
  en vind dit mede daarom een non-discussie. Laat mevrouw Van der Laan
  maar gewoon eens vertellen waar ze inhoudelijk met de partij naar toe
  zou willen en waar ze zich op zou willen toeleggen.

  Daarnaast zou het aardig zijn wanneer ze zo snel mogelijk openlijk
  haar kandidatuur zou melden. Dat zou wellicht enige mediainteresse
  kweken hetgeen geen kwaad kan in tijden van totale negering. Dus niet
  wachten tot de sluitingsdatum van de kandidaatstelling.

  Groeten,

--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |