Verkiezingen bedreigend voor D66 (2)

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Thu Oct 17 11:07:56 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 21:56 16/10/2002 +0200, Henk Vreekamp wrote:

>Onvoorstelbaar, wat een naiviteit en domheid.

De toon is gezet. Maar gelukkig hebben we Henk nog als lichtboei in de duisternis. (Op een Engels lichtschip zag ik ooit eens een opvallend bord hangen: DANGER! UNEXPECTED LOUD SIGNALS  WILL BE GIVEN WITHOUT WARNING.

>Critici verwijten dat zij "de poten onder de stoel' van iemand wegzagen, zonder in te gaan op de
>argumenten en analyses.

Niet iedereen heeft dezelfde brille Henk, maar ik verwacht van jouw als afgestudeerde stadsnomade wel enig respect voor de betrokkenheid van leden op deze lijst. Dit is en blijft een digitaal café, waarin professoren mogen orereren en het gewone volk naief en dom mag zijn. Of wil je uitingspolizei afsturen op de dommen en naïeven?

>Ik dacht dat D66 een club is van (semi)intellectuelen.

Inderdaad, en daarom hebben we niet meer dan vijf, zes zetels in de peilingen. "Gewone mensen" worden bij ons vrindelijk doch resoluut weggepest.

>Maar dat schijnt dus geen waarborg te zijn voor zinnige gedachten.

Inderdaad. Het blijkt ook uit deze interactie.

>Ik voeg nog wat vragen toe:
>
>- Moet De Graaf wel lijstrekker blijven?

Nix moet. Alles kan. We krijgen waarschijnlijk een open, versnelde procedure. Er schijnen zich al rivalen warm te lopen in de coulissen. Van den mannelijke en vrouwelijke kunne. Henk, kom op, oude semi-intellectueel: stel je kandidaat.

>- Moeten we niet met andere kandidaten komen of nemen we de serie van nu over?

We moeten nix. Maar het opnieuw vaststellen van een lijst lijkt me noodzakelijk voor de noodzakelijke verfrissing van gezichten, stijlen en standpunten.

>- Moeten we enkele hoofdpunten niet anders en bondig formuleren?

We moeten nix. Maar het bondig, helder, begrijpelijk en ...aansprekend formuleren van onze moticvatie en programma lijkt me een conditie waarzonder we geen enkel zeteltje boven de vier á vijf uitkomen. Met een onduidelijke semi-intellectueel verhaal komen we nergens.

>Met mijn voorgaande mail kom je zo op een 7, 8 hoofdpunten.

Je inspanning wordt gewaardeerd. Groeten, H