[Re: [Re: referendum]]

Martin Lentink martinlentink at D66PUTTEN.NL
Thu Oct 17 08:13:51 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Martijn,

Ik mis wat historisch besef.
Hoe zat het ook al weer met Vaclav Havel en zijn 'fluwelen revolutie'?
Hoe zat het in Polen met de door Solidarnosc geinstigeerde omwenteling?
En hoe zat het in elk van de Baltische landen waar het volk massaal zich
verzette tegen de Sovjet (ja, die bestond officieel nog!) legers die
trachtten hun laatste restje van gezag te handhaven?

En wellicht zijn ze niet straatarm. Maar iedereen die wel eens in Hongarije
is geweest kan zien dat die landen nog een hele weg te gaan hebben voordat
ze kunnen tippen aan, bijvoorbeeld, Nederland.

Ik kan me dus prima vinden in Bert's standpunt

Martin