Nieuwe koers voor D66?!

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Wed Oct 16 14:06:14 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 13:45 16/10/2002 +0200, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

>Ik vrees dat D66 'Het Paarse Gelijk' gaat uitventen. Dan verdwijnt de
> partij tegelijk met de LPF, uiteraard. In zekere zin is D66 met dat
> Paarse gedoe als geen ander verantwoordelijk voor het nu gevallen kabi-
> net.

Ik vrees met je mee. Machteloos voel ik me. En ik denk velen met me. Op een of andere manier dringt het niet door in de gelederen van de partijleiding dat het paarse feest is afgelopen en dat er direct en onmiddellijk scherven geruimd moeten worden, orde op zaken gesteld, dat er een bezem door de feestruimte heen moet, en dat de ramen open gegooid moeten worden. Laat er eens een frisse wind door die verambtelijkte en overgenuanceerde partij van ons gaan waaien!!! Hoe kan je leden binden, en motiveren, als zelfs het kader bij de pakken neerzit???Waarom blijven mensen, die ik elk individueel slim en integer acht, zo lang doorchillen op een feestje dat allang voorbij is? Waarom heerst er zoveel angst in die partij van ons? Waarom worden vernieuwingsgeluiden gesmoord in een deken van cynisme en defensie? Waarom wordt vernieuwing afgedaan als blabla? Ik word langzamerhand behoorlijk pissig.