Andere benadering faillissement

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Mon Oct 14 08:07:15 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Lenny,

Je hebt pech. Ik ben geen jurrrrist. Ken dit detail niet in het plan Giskes
(heb alleen het uitvoerig bericht in De Telegraaf gelezen) en kan ook niet
precies het verschil met nu duiden. Maar aangezien het een belangrijk
onderdeel vormt, zal er vast wel iets van vrijstelling of
schuldovername/uitstel geregeld zijn.

Hoofddoel is een economische prikkel in een laagconjunctuur. Een
Keynesiaanse maatregel tegen het heersende monetarisme, neo-liberalisme, of
zo je wilt het wilde kapitalisme van Paars. Alhoewel, naar ik me vaag
herinner, waren er al eerder gedachten in die richting, wegens het
lawinegevaar dat de ICT immer bedreigde. Nu D66 buiten de regering staat,
durft men er pas echt mee te komen.

Henk Vreekamp, Utrecht.

Henk Vreekamp, Utrecht.