Verloedering openbaar ministerie

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Sat Oct 12 20:08:13 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz van Rikxoort wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ha kijk, Rotterdam opnieuw!!!
Ze hebben al eerder inspirerend gewerkt.

De buurtcommitee's voldeden niet meer?

> PS
> Nog bedankt voor je inspirerende tips.

Graag gedaan Fritz.

> Ons motto is dan ook geheel in jouw geest geworden:

En die van D66?
http://www.d66.nl/visie/beleidsprogramma.html

Mensen worden gezien als mondige burgers, in staat verantwoordelijkheid
te dragen voor zichzelf en de gemeenschap waarin zij leven. In een
democratische maatschappij kunnen alle mensen deel hebben aan
beslissingen die hen raken.

> Veiligheid handhaven moet mogen: Samen lossen we het wel op!

Het kabinet schijnt ook met iets dergelijks te komen.
Een nationaal veiligheidsbeleid als ik het goed begrepen heb.

http://www.d66.nl/visie/beleidsprogramma.html
"
Een van de voornaamste opgaven van de democratie is steeds de aan
individuen, groepen of gemeenschap gegeven macht te controleren en waar
nodig te corrigeren of te herverdelen.
"

> En ons burgerpolitiebureautje en burgerrechtbankje hebben we vooralsnog ter
> ere van jou Ons Henk Elegeert Huis van Onze Veiligheid gedoopt.

Als het nou in de geest is van het beleid van D66. :)

Of bedoelde je het neer te zetten als pluim op een stropop?

BTW:
Deze week in Buitenhof:
"

AFREKENEN MET DE AGENT
Pier Eringa, de nieuwe korpschef van Flevoland wil jaarlijks afgerekend
worden
op zijn prestaties. Maakt hij zijn beloftes op het terrein van
criminaliteitsbestrijding niet waar, dan kan hij op straat worden gezet.
Haalt
hij zijn targets, dan gaat het salaris omhoog! Wordt daarmee het gezag
van de
politie niet aangetast en wie is er eigenlijk verantwoordelijk voor een
succes, de commissaris of zijn dienders?

"

Henk Elegeert