Bombarderen Ankara?

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Fri Oct 11 23:06:31 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Hein,

Zie een voorgaande reactie. Ik denk dat ik menig Siciliaan wel aardig zal
vinden. Ik ben ook een liefhebber van de detectives van Camilleri die alle
spelen op Sicilie. Maar de types in Midden- en Noord-Italie, nee, ik denk
dat ik mijn tegenkeur daarvoor handhaaf. 't Is zoiets als kiezen tussen
fascisten en mafiosi. Een anecdote. Een familielid kwam terug van een
museumweek in Firenze, ze vertelde dat ze slechts *een* aardige Italiaan
had gesproken - de man had dertig jaar in de VS gewoond. Een bijgeschaafde
Italiaan dus. Terwijl toch vele inlanders daar tegenwoordig hun vreemde
talen spreken...

Maar het blijft koddig om bij jezelf de black spots te ontdekken en te
herontdekken. Heerlijk.

Henk Vreekamp, Utrecht.