Bombarderen Ankara?

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Thu Oct 10 09:20:19 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Lijsters,

Ach ja, analogieen.

Turkije komt voorlopig niet in de EU. Terecht lijkt me. Servie al helemaal
niet, mede vanwege de etnische zuiveringen en onze NATO bombardementen om
dat te corrigeren, en de lekkende Franse legerofficieren en hun geheime
dienst die de oorlogsmisdadigers vooraf waarschuwden.

Als je de vele Koerden in Westeuropa telt, besef je dat er al jaren een
etnische oorlog bezig is tussen Turken en Koerden. Waarom werd wel Belgrado
platgelegd en niet Ankara? De Koude Oorlog is voorbij, Ankara als Westers
steunpunt lijkt nu ook overbodig gezien de ontwikkelingen in Rusland en
Afganistan. Dus, hup, help de Koerden een handje in het kader van de zo
geroemde Mensenrechten. Als ze die oude moskee, oude binnenstad en wat
musea maar sparen! Casus belli genoeg, denk ik.

Zou dit nu een War On Terrorism zijn, een Humanistische Actie, of, een
Terrorist War? Wat denkt het gebefte gajes, wat is de babbel der sterren en
strepen? Hoe kunnen eenvoudige democraten leven onder deze morele druk?

Kom op, een cleane correctie lijkt na al die jaren wel op z'n plaats.

Henk Vreekamp, Utrecht.